Rechercher dans ce blog

Wednesday, May 19, 2021

Dette mener de om iMac M1 og iPad Pro M1 - ITavisen.no

Vi er dessverre ikke i Apples korte liste over selskap som får testprodukter tidlig, så vi må bestille som alle andre.

Ingen overraskelser her, bortsett fra at noen liker å flytte på iMac

Vi får derfor ikke servert en sniktitt før på fredag, men for amerikanske teknologi-aviser opphørte embargoen i dag for iPad Pro M1.

Men vi kunne ha forklart dere dette før vi leste anmeldelsene som kom i dag, men iPad Pro M1 er så kjapp at det nesten er poengløst, og stoppes som vanlig av iPadOS som er svært begrenset i forhold til multitasking, og det på en maskin som er kjappere enn en Intel Core i9-laptop.

Noe annet vi også kunne ha forklart deg er at skjermen er meget god. Testere omtaler den som en veldig dyr TV-opplevelse og at “det gir mening å se Tenet på den”.

Nye Center Stage imponerer

The Verge belønner begge modellene med 8 av 10, og peker på at Center Stage er nyttig, men mener at det er et stort minus at det ikke er støtte for flere kontoer og det vanlige med iPadOS. 11″-modellen får skryt for at den mer portabel enn den største.

Center Stage følger det som skjer.

Enda noe gladere er de i iMac M1 som de gir 8,5 poeng og skryter igjen av ytelsen, designet og “web-kameraet som utrolig nok er bra”.

Likevel mener de at man ikke får så mye for pengene som man burde ha (1300 dollar er “mer enn mange ønsker å bruke på en datamaskin” – vi er ikke sikre på om vi er enige i det, sett vi bruker det samme på mobiler, noen ganger årlig), at man ikke kan oppgradere den og at det er for få porter.

Ytelsen er utrolig god, men iPadOS klarer som vanlig ikke dra nytte av det hele.

Engadget gir iMac 89 prosent

Engadget er mer entusiastiske hva angår det nye nettbrettet og gir det 87 poeng med pluss for “utrolig ytelse”, utrolig skjerm og Center Stage som fungerer uten problemer.

Negative ting er at den er tung, at iPadOS virkelig må oppgraderes og at front-kameraet er plassert litt teit.

Enda mer entusiastiske er de for iMac. De omtaler den som “den perfekte portable stasjonære”.

Interessant, vi har aldri en gang tenkt at en stasjonær kan eller bør være portabel, men kanskje.

De gir den 89 poeng og skryter av ytelse, en “utrolig 24″ skjerm”, at fargene gir den personlighet. Jo, også er den lett å bære.

rVi har aldri sett for oss at vi skal flytte rundt på den, men kanskje blir den en slags felles familie-maskin?

Annonse


Adblock test (Why?)


Dette mener de om iMac M1 og iPad Pro M1 - ITavisen.no
Read More

No comments:

Post a Comment

Det finnes allerede spill-PC-er med Palworld-tema. - Gamereactor Norge

Det har nå gått en uke siden Palworld debuterte som Early Access-tittel, og i løpet av den tiden har det oppnådd bemerkelsesverdig suksess ...