EA har bekreftet at de kommer til å benytte såkalte “bots”, spillere kontrollert av AI for å fylle opp lagene i “All Out Warfare”
Kan velges bort
For å sørge for at alle lagene har fullt opp med spillere har EA valgt å fylle opp lagene med spillboter . Det gjelder forøvrig kun i All Out Warfare, og de kan velges bort i andre moduser. Det er imidlertid ikke noen plan om å kunne velge bort dette for den nye massive 128-spiller modusen.
I All Out Warfare så møtes 128 spillere på tvers av plattformer, på bakrommet akter EA å fille opp lagene med spillboter som styres av AI for å holde lagene fulle.
Mennesker først
Spillere av kjøtt og blod vil bli prioritert, så dermed vil du kanskje ikke møte på AI-kontrollerte boter i de mest travle periodene. Men ved behov så har EA besluttet at opptil halvparten, altså maks 64, av de 128 spillerene kan være AI-kontrollerte. Antallet bestemmes av regionen du tilhører, plattform og hvor mange andre kjøtthauger som er klare til å spille.
Annonse
Det er ikke første gangen denne fremgangsmåten brukes av spillutviklere, PUBG la i 2018 til spillboter uten å informere om det, MAG et spill til PS3 som hadde massive kamper med opptil 256 samtidige spillere ble oppfordret av egen spillerbase til å legge til boter. EA har også erfaring fra å gjøre dette tidligere, i Star Wars Battlefront brukte de AI-boter i noen av spillmodusene.
AI-kontrollerte spillerboter er et hett tema i spill-miljøer, om dette er et lurt trekk av EA gjenstår å se.
Fortsatt tidlig
EA har uttalt at de vil komme med mer info om hvordan dette vil fungere i praksis snart. Og spillet er fortsatt under utvikling, så etterhvert som spillerdata kommer inn til EA vil de kunne bruke dette til å forbedre AIen også.
Det er også slik at om du liker å spille med boter vil du kunne velge å gjøre det mer eller spille hvilket som helst kart og spillmodus alene eller med venner i en co-op modus.
Hva tenker du om dette? Del gjerne dine tanker i kommentarfeltet.
Annonse
EA velger risikable løsninger for å fylle lagene i Battlefield 2042 - ITavisen.no
Read More
No comments:
Post a Comment