Endelig begynner det å komme litt Unreal Engine 5-materiale på banen.
Nå er det Microsofts tur til å bruke UE 5 for å få Xbox til å skinne
Det er ikke så lenge siden grafikkmotoren ble overlevert de store studioene, og enda kortere tid siden hobby-utviklere fikk tilgang, men nå begynner det altså å løsne litt, for The Coalition, selskapet bak Gears-merkevaren til Xbox, har lagt ut to klipp som avslører hva Xbox Series X og deres tilnærming til Epic Games sin grafikkmotor er i stand til.
Som nevnt kjører begge klippene på Xbox Series X, og den første viser hvordan utrolig høyoppløste ansikter kan se ut med motoren, om man gir den masse ressurser å jobbe med. Som alltid i spill må man fordele ressursene utover mer enn et ansikt som er tett på kameraet, men det er jo moro å se hva grafikkmotoren er i stand til maskinvaren laserfokuseres.
I verden-testen skryter studioet av at konsollen i kombinasjon med grafikkmotoren er i stand til å tegne over 100 millioner triangler (UE 5 Nanite) og at både lys og refleksjoner (UE 5 Lumen) tegnes i sanntid.
Annonse
Annonse
Se hva Gears of War-studioet har gjort med Unreal Engine 5 - ITavisen.no
Read More
No comments:
Post a Comment