Arbeidet med Final Fantasy XVI – det neste spillet i den kritikerroste rollespillserien – går litt mer langsomt enn forventet. Opprinnelig skulle Square Enix avsløre nye detaljer om spillet nå mot slutten av året, men sånn blir det likevel ikke.
I et åpent brev til fansen forklarer produsent Naoki Yoshida at det er koronapandemien som fortsetter å stikke kjepper i hjulene for spillproduksjon.
– I et forsøk på å begrense effektene av covid-19 har vi latt de ansatte gå løs på arbeidsoppgavene sine hjemmefra. Dette har dessverre påvirket kommunikasjon via Tokyo-kontoret, som igjen har ført til utsettelser for – og i ekstreme tilfeller, kanselleringer av – leveranser fra våre eksterne samarbeidspartnere, skriver Yoshida.
Ifølge Yoshida er utviklingsarbeidet utsatt med omtrent et halvt år. Likevel mener produsenten nå at alt går mye bedre, og teamet jobber med å forbedre både grafikken og kampsystemet, samt å gjøre ferdig filmsekvensene i PlayStation 5-spillet.
Den neste store ladningen med informasjon om spillet kommer nå en gang til våren 2022. Da er målet å bygge opp spenning før spillets lansering, men akkurat når det blir er enda uvisst.
LES OGSÅ: Her er de første detaljene om Final Fantasy XVIs verden og figurer »
Final Fantasy XVI-arbeidet forsinket av covid - Gamer.no
Read More
No comments:
Post a Comment