
Det var i 2020 at det blusset opp rykter om at Apple hadde planer om å stor-oppgradere Meldinger-appen, men siden den gang har vi ikke hørt noe. Til nå.
Det har vært ryktet en større Meldinger-overhaling en stund
Allerede den gang ble angre-funksjonen lekket:
“Apple tester også en ny funksjon som gjør det mulig å trekke tilbake iMessage-meldinger etter at de er sendt. Både sender og mottaker vil kunne se at en melding er fjernet, men innholdet forblir altså usynlig. Det er foreløpig ikke klart om det er noe tidsbegrensning for denne funksjonen.”
Nå har det igjen blusset opp informasjon om at Apple planlegger å utfordre langt mer avanserte meldings-plattformer.
Annonse
Dette kan jo også være årsaken til at selskapet ikke ønsker å hoppe på RCS-standarden som Google ønsker de skal gjøre.
Får AR-funksjonalitet
Lekker “Majin Bu” forklarer at kildene hans avslører Apple skal utvikle “en helt ny versjon av iMessage,” og lister opp at hjem-skjermen blir ny. Det samme blir chatte-rommene, video-klippene og det mest spennende: lynmeldings-støtte i AR.
Derfor er det grunn til å tro at selskapet lanserer den nye Meldings-appen tidlig neste år da det forventes at de lanserer VR/AR-hodesettet.
Meta ga Apple “lov” til å prise hodesettet høyt
Mark Zuckerberg avslørte Meta sitt Quest Pro-hodesett denne uken, men prisen er høy og batteriet varer kun et par timer. Likevel kritiserte Zuckberg Apples pris på hodesettet som enda ikke er lansert.
Det ryktes en pris på 30 000 kroner for Apples første hodesett.
Grunnet Quest Pro sin forholdsvis høye pris, kan Apple som premium-merkevare ta enda mer betalt. Metas hodesett er i hovedsak myntet på skapere og bedrifter.
Annonse
"Apple skal total-forandre en av de viktigste appene" - ITavisen.no
Read More
No comments:
Post a Comment