E-sportorganisasjonen Copenhagen Flames har kunngjort at de har slått seg sammen med det danske energiselskapet Energive for en partnerskapsavtale som har som mål å forbedre trivselen til barn og unge. Avtalen tar sikte på å gjøre det ved å gi et grunnlag for spill og esports som deretter kan bruke aktiviteter og utdanning til å jobbe mot dette felles målet.
De to har som mål å også "bryte ned tabuer og misoppfatninger som eksisterer rundt barns spillvaner", og har som mål å gjøre det ved å gi et spillrelatert "rom for unge mennesker der de føler de hører hjemme, hvor de kan vokse og utvikle seg og bli møtt med respekt fra likesinnede mennesker.
""Jeg er glad for at vi kan danne et partnerskap med Energive som fra den første samtalen har vært veldig tydelig på deres interesse for e-sport og spill og tydelig om formålet med et samarbeid mellom Energive og Flames, sier Copenhagen Flames grunnlegger og administrerende direktør, Steffen Thomsen. – Vi vil jobbe sammen for å nyansere samtalen om spill og e-sport, der de usunne aspektene ved spilling ikke er de sentrale temaene, men i stedet fremheves de unike egenskapene til for eksempel spillsamfunn og klubber.
Som nevnt av Thomsen, vil de to partene også jobbe sammen for å være vertskap for en Counter-Strike: Global Offensive-turnering senere i år, som en del av initiativet for å forbedre unge menneskers velvære.
Copenhagen Flames har inngått et samarbeid med Energive - Gamereactor Norge
Read More

No comments:
Post a Comment