Det var i september vi skrev om grafikk-teknologien i The Callisto Protocol som lanseres i dag.
Tar seg utrolig bra ut
Mindre deler av spillet bruker Unreal Engine 5 – som vi skrev den gang:
“Først og fremst: ja, det vil være støtte for ray tracing, både i skygger og refleksjoner. Faktum er at spillet bruker UE 4, men også UE 5, men utviklerne måtte lage sin egen versjon av UE 4 for å få til ray tracing-støtten de mener spillet fortjener.”
“Epic Games hjalp også Striking Distance Studios til å bak inn UE 5-funksjoner i studioets spesial-versjon av UE 4. Det er ifølge studioet ikke snakk om et par store ting, men mange forbedringer som forbedrer ytelsen. Lumen og Nanite er ikke å finne.”
Annonse
Når du ser en person i øynene i spillet, ser du den reflekterte optikken. Det er en mini-detalj, men det er de små detaljene som faktisk er veldig viktig.
Mark James, teknisk sjef, Striking Distance Studios.
Det er vel verdt en titt, men merk spoilere mot slutten
I samleklippet under startes det med å vise hvor utrolig realistisk ansiktene er (de starter med skuespiller Josh Duhamel), et fokusområde for utviklerne.
De viser også hvordan de gjør “motion capture” om til det underliggende grafikk-systemet, og til slutt vises det gameplay. Med andre ord: unngå om du ikke ønsker spoilere.
Karakterene våre er de mest realistiske du vil se i et spill. Så gode er de at da vi først viste frem spillet, så trodde mange at det var forhåndstegnet. Da måtte vi svare dem at “nei, dette er hvordan karakterene våre ser ut. Dette er hvordan Josh Duhamel ser ut.
Mark James, teknisk sjef, Striking Distance Studios.
Annonse
Dette er jo ikke til å tro - ITavisen - ITavisen.no
Read More
No comments:
Post a Comment