Nvidia har lansert andre generasjon “Ultra Low Motion Blur”-teknologi for de foreløpig to støttede G-Sync-skjermene.
Mye kjappere enn 2015-standarden
Teknologien brukes mest effektivt i kjappe konkurranse-spill for å forbedre bilde-klarheten når ting går fort unna. ULMB 2 leverer “full refresh rate backlight strobing” og nesten to ganger høyere lysstyrke og nærmest ingen “crosstalk.” Førstnevnte sørger for å unngå etterslep, mens nærmest eliminering av “crosstalk” betyr at man ikke vil se bilde dobbelt ved kjappe bevegelser.
ULMB 2 er tilgjengelig nå for 1440p 360Hz-skjermer som er støttet kun ved å oppdatere fastvaren fra følgende lenker:
Her er en sammenligning mellom ULMB 2 av og på i 360 og ekstra sakte fart:
Dette var problemet med ULMB
“For å oppnå bakgrunnsbelysning, deaktiverer ULMB bakgrunnsbelysningen 75 prosent av tiden. Denne driftssyklusen på 25 prosent på et panel på maks 300 nits betydde at bildene var klare, men med lavere lysstyrke. Årsaken er at med den originale ULMB-en så måtte man vente lenger på at pikslene skulle flytte seg til korrekt sted før vi aktiverte på bakgrunnsbelysningen – årsak: den langsommere pikselresponstiden vi hadde i 2015.
For å kompensere reduserte ULMB oppdateringsfrekvensen for å gi pikslene mer tid til overgangen. På grunn av disse ulempene valgte konkurrerende spillere ofte å ikke bruke funksjonen da full oppdateringsfrekvens og et lysere bilde var mer ønskelig.”
Annonse
Annonse
Andre generasjon er her og de heldige kan oppgradere - ITavisen.no
Read More
No comments:
Post a Comment