Mye endret seg da Microsoft kjøpte Activision Blizzard, noe som blant annet gjorde dem til den kanskje største tredjeparts utgiveren på PlayStation. Og det vet tydeligvis Xbox-sjef Phil Spencer, som i et nylig intervju med Famitsu avslører en noe overraskende definisjon av Xbox-fellesskapet, etter å ha blitt spurt om å etablere et Xbox-fellesskap i skyen utenfor konsollene (oversatt med Bing AI):
"Begge deler er viktig. Først og fremst er jeg veldig spent og ser frem til hva jeg kan gjøre i fremtiden med maskinvare. Når det gjelder maskinvare, tror jeg at vi kan tilby noe unikt til Xbox-brukerne, og ikke bare følge det andre selskaper gjør. Vi må se på et stort antall Nintendo Switch- og PlayStation-brukere som en del av Xbox-fellesskapet, på samme måte som vi ser på ROG Ally og Steam Deck som en del av Xbox-fellesskapet.
På samme måte er det også viktig å sørge for at alle som fortsetter å spille Xbox-spill i fellesskapet, føler seg likestilte, også de som spiller Game Pass på PC-en. Det er mange ting å jobbe med."
Han ble også spurt om det vil komme en jevn strøm av spill til Xbox i fremtiden. Spencer erkjente at det var problemer med nye utgivelser frem til 2022, men sier at det allerede har blitt bedre i 2023 og vil bli enda bedre i fremtiden med AAA-utgivelser hver tredje måned:
"I løpet av de neste to til tre årene planlegger vi å lansere førstepartssuksesser eller etterlengtede titler omtrent hver tredje måned. Det gleder vi oss veldig til og ser frem til."
Phil Spencer: Mange Switch- og PlayStation-brukere er en del av Xbox-fellesskapet - Gamereactor Norge
Read More
No comments:
Post a Comment