Mac Walters jobbet med noen av de mest populære BioWare-spillene gjennom tidene, blant annet Dragon Age og Mass Effect. Da Mass Effect 2 kom var han hovedforfatter og bidro til å lede serien fremover før han bestemte seg for å forlate studioet i januar i år.
I en samtale med MinnMax fortalte Walters om sin beslutning om å slutte og hva som forårsaket den. Tilsynelatende var remasteren av de tre første Mass Effect-spillene i Mass Effect Legendary Edition dråpen som fikk begeret til å renne over.
Selv som remastere var spillene "et enormt prosjekt", ifølge Walters. "Plutselig har vi et prosjekt som ikke er planlagt. Hva gjør vi med det?".
"Jeg visste at jeg ikke kom til å ha et stort internt team ... Jeg innså raskt at vi kommer til å trenge samarbeid, vi kommer ikke til å kunne håndtere dette bare med vårt interne team", fortsatte han. "Så [det var] bare en helt annen måte å tenke på hvordan vi ønsker å drive ting på."
"Etter Legendary Edition, fordi det var så vellykket for meg som prosjekt, i den forstand at teamet var sunt, vi kom godt overens, og så var det selvfølgelig en suksess både kritisk og økonomisk, føltes det bare som om dette er slutten på alt jeg har gjort i Mass Effect, og det er alle tingene. Jeg vil ikke gjøre mer Mass Effect etter dette. Hvorfor utfordre skjebnen?".
Det virker som om Mass Effect Legendary Edition legger den originale trilogien bak oss, og selv om vi etter alt å dømme får møte kjente figurer igjen i det neste Mass Effect-spillet ligger den første tiden med Shepard for lengst bak oss.
Tidligere Mass Effect-forfatter avslører når han skjønte at det var på tide å forlate BioWare - Gamereactor Norge
Read More
No comments:
Post a Comment